15 Nisan 2013 Pazartesi

Ameliyat diyorlar olayım mı?

        Boyunluk, elinde yeşil reçeteli bir ilaç, gözleri uykusuzluktan şiş, dilinde bu cümleyle geldi hastam, aynı zamanda bir arkadaşım kendisi. Bütün gün bilgisayar başında ve insanlarla iletişim halinde olduğu bir iş yapıyor. Şöyle anlattı durumunu;
- Bir anda başladı ağrım. Önce FTR doktoruna gittim, kas gevşetici ve ağrı kesicilerle beraber klasik elektirikli tedavi ve sıcak uygulamar başlandı. Ağrım devam edince beyin cerrahına yönlendirildim. MR'ımı gören üç cerrah da ameliyat şart dediler. Karar verene kadar da ''contramal'' adlı ilacı verdiler, ağrımı bu bile geçirmiyor. Henüz 30 yaşındayım ameliyat olmak da istemiyorum...
         MR'ına bir de ben baktım, korkulu rüya ''KÖKE BASI'' yazıyordu. Boyun hareketlerini kontrol ettim; arkaya gitmek dışında hepsi kısıtlıydı. Öne eğmesi söz konusu bile değildi. Canı çok yanıyordu. Onunla açık konuştum, ameliyat kararına bu kadar karşıysa manuel tedavi deneyebileceğimizi ama basının seviyesinin zaman içinde bize sonucu göstereceğini anlattım. Herşeye razıydı hatta bana yakınlarda olan bir kırık-çıkıkçı'dan bile söz etti. Bu cümlenin üzerine benim elimde güvende olacağına inanarak tedaviye başladık.
         Ağrısını tedaviye başlamadan önce (contramall içmiş hali) 10 üzerinden 6 olarak tanımladı. Türkiye'de bilinen fizik tedavi (sıcak,cihazlara bağlanmak vs.=FTR) anlayışının dışında önce boynu korumak için spazma girmiş kasları elle gevşetme yaptım. Omurgasının biraz serbestlendiğini tespit edince elle traksiyon ve dinamik mobilizasyonlar uyguladım. Ertesi gün geldiğinde contramal içmediğini ağrısının 3/10'a kadar gerilediğini ve haftalar sonra ilk kez uyuduğunu söyleyince mutluluğum tarif edilemezdi. Sonraki seanslarda çözülmekte inat eden spazmlar için Türkiye'de sayılı fizyoterapistin diplomalı olarak uyguladığı KURU İĞNELEME tedavisini tedavimize ekledim. Bir düğüm çözer gibi tek tek her omur için farklı el tedavi teknikleri kullanmak gerekti (berber kütürdetmesi değil aman! :) ). Şimdilerde TV'lerde moda olan fizyoterapist camiasının yıllardır uyguladığı renkli bantlar da programımıza dahil oldu. Artık hareketleri rahat yapabilir duruma geldiğin ekte bulunan videodaki 3 egzersiz de onun ödevi oldu (uygulamada bazı değişiklikler yaptım ayrıca bu video bir eğitim videosu, fıtığınızın yönü bu egzersize uygun olmayabilir bu yuzden kendi başınıza karar verip yapmayın!).
        3 haftaya yaydığımız 8 seansın sonunda arkadaşım mutlu mesut, inanamıyorum inanamıyorum nidaları ve dualar ede yanımdan ayrıldı. Daha büyük mutluluk olur mu diye sormayın bile....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder